Met Zoeken op relevantie en Zoeken op categorie in Microsoft Dynamics 365 CRM Online kunt in records van meerdere recordsoorten zoeken. Vanwege de verbeterde prestaties en mogelijkheden is Zoeken op relevantie de nieuwe manier van zoeken.
De voordelen:
- Het zoekresultaat van Zoeken op relevantie bestaat uit één lijst en is gesorteerd op relevantie en gegroepeerd op recordsoort. De relevantie wordt o.a. bepaald op basis van het aantal overeenkomstige woorden.
- De prestaties zijn verbeterd.
- Overeenkomsten in het zoekresultaat worden gemarkeerd weergegeven (vet en cursief).
- Uitgebreide zoekopdrachten voor betere zoekresultaten. Zoeken met trefwoorden gescheiden door spaties (bijv. afspraak met klant) geeft als zoekresultaat records met één of meer van de woorden en met het scheidingsteken + (afspraak+met+klant) wordt er gezocht naar records die alle woorden bevatten. Meer informatie over zoeken in Azure Search.
- Doorzoeken van tekst in notities en documenten (bijlagen van e-mails, afspraken en notities). Ondersteunde bestandsformaten zijn o.a. PDF, Microsoft Office documenten, HTML, XML en ZIP.
- Het zoekresultaat kunt u per recordsoorten filteren en vervolgens verder verfijnen met behulp van velden.
Het resultaat van de zoekactie -afspraak met klant-.
Het resultaat van de zoekactie -afspraak met klant- en gefilterd op de recordsoort taak.
Het resultaat van de zoekactie -afspraak met klant- en gefilterd op de recordsoort taak en het veld prioriteit. Alleen taken met prioriteit hoog worden weergegeven.