Aanvragen worden gebruikt voor klantverzoeken en supportaanvragen.
Deze pagina is bedoeld als lesmateriaal voor de gepersonaliseerde CRM training.
Een aanvraag maken
Manieren
- Vanuit het lint van CRM voor Outlook
- Vanuit een weergave met aanvragen
- Met snel maken in de web-cliënt
- Een activiteit converteren naar een aanvraag
Klik in een weergave op nieuwe aanvraag en vervolgens op klant zoeken. Een klant kan een contactpersoon of account zijn. Van een bestaande klant worden, na selectie, de klantdetails met de recente aanvragen getoond. Klik op nieuw als er geen record voor de klant bestaat.
Voordat u een nieuwe aanvraag maakt, kunt u controleren of er een bestaande aanvraag is. Klik op aanvraag zoeken. Selecteer een bestaande aanvraag of maak een nieuwe aanvraag.
Vergelijkbare aanvragen zoeken.
Klik op de voortgangsbalk op vergelijkbare aanvragen zoeken voor de oplossing van een vergelijkbare aanvraag voor hulp bij het oplossen van de aanvraag waaraan u werkt. In dit scherm kunt u een onderwerp selecteren of een trefwoord typen en vervolgens op zoeken klikken. Klik op een aanvraag om de berichten, activiteiten en opmerkingen te bekijken. Indien u een aanvraag met relevante informatie heeft gevonden, klikt u op oplossing gevonden. De geselecteerde aanvraag wordt vervolgens toegevoegd aan het gebied vergelijkbare aanvragen.
Een aanvraag sluiten
Klik op de opdrachtbalk op Aanvraag afsluiten of op de voortgangsbalk op het tabblad afsluiten op markeren als voltooid. Voordat u een aanvraag afsluit, moeten alle activiteiten zijn voltooid. Anders krijgt u een melding dat er nog open activiteiten zijn die worden geannuleerd, als de aanvraag wordt afgesloten.
Selecteer hoe het probleem is opgelost met type afsluiting. Type een korte reden in het veld afsluiting. De totale tijd wordt automatisch berekend met het veld duur in elke activiteit. Selecteer eventueel de factureerbare tijd. Nadat u op afsluiten heeft geklikt, wordt er een afsluitingsactiviteit aangemaakt met informatie over de afgesloten aanvraag.
Een aanvraag annuleren
Klik op de opdrachtbalk op Aanvraag annuleren.