Microsoft Dynamics CRM Online software kan e-mails, taken, afspraken en contactpersonen op serverniveau uitwisselen met Exchange Online. Items die in Outlook met bijhouden in CRM zijn opgeslagen of in Microsoft CRM zijn aangemaakt, worden zo beschikbaar op al uw apparaten. Bijvoorbeeld in Outlook Web Access of op uw Smartphone.
Serversynchronisatie is sinds de introductie van Dynamics CRM 2013 software ook beschikbaar voor installaties op eigen servers. Vóór Dynamics CRM 2013 was het alleen mogelijk CRM e-mail te versturen via de Microsoft Dynamics CRM voor Outlook cliënt of de e-mail router. Microsoft Dynamics CRM voor Outlook moest opgestart zijn en de e-mail router werd op een aparte computer geïnstalleerd. Synchronisatie van taken, afspraken en contactpersonen was alleen mogelijk via de CRM voor Outlook cliënt.
De voordelen van serversynchonisatie
- U kunt op al uw appraten werken met afspraken, taken en contactpersonen, ongeacht waar u bent. (Via Outlook Web Access, smartphone enz.)
- Uw computer wordt niet meer belast met het synchronisatie proces.
- Beheerders kunnen de synchronisatie tussen CRM en Exchange gemakkelijk configureren en beheren in Microsoft Dynamics CRM.
- Verzenden en ontvangen van e-mail van wachtrijen en gebruikers via externe e-mail systemen.
- Ontvangen e-mailberichten kunnen automatisch gearchiveerd worden
- De e-mail router is niet meer nodig.
- Ondersteuning van POP3/SMTP23 e-mail providers voor het verzenden en synchroniseren van
e-mail.