Voor Microsoft Dynamics 365 CRM online is een portal-oplossing beschikbaar, waarmee op een eenvoudige en veilige manier formulieren en records op het internet gepubliceerd kunnen worden. Via de standaard meegeleverde website, kunnen internetgebruikers CRM-informatie vinden en records aanmaken.
Tijdens de configuratie selecteert u het portalpubliek (klanten, partners of werknemers) en vervolgens het type portal.
Voor het portalpubliek klanten zijn een aangepast portal, een klantenserviceportal en een communityportal beschikbaar. De klantenserviceportal wordt geleverd met functies voor blogs, forums, kennisbeheer en support-aanvragen voor het oplossen van problemen. De communityportal bestaat uit forums en blogs voor het onderhouden van contact met klanten en het verzamelen van feedback en ideeën. De aangepaste portal is bedoeld als basis voor eigen toepassingen. U kunt contactpersonen in het Dynamics 365 CRM systeem uitnodigen om een profiel aan te maken en met een ingevuld contactformulier wordt een potentiële klant in Dynamics 365/CRM aangemaakt.
Voor het portalpubliek partners is een portal beschikbaar voor het delen van verkoopkansen t.b.v. het samen binnenhalen van orders. Met de portal voor interne medewerkers kunt u informatie delen en vragen beantwoorden met blogs, forums, een kennisdatabase en feedback formulieren.
Voorbeeld website met vacatures en sollicitaties
In onderstaand voorbeeld worden vacatures in Dynamics 365 CRM gepubliceerd op de website. Bezoekers van de website kunnen vervolgens solliciteren op de vacatures of het formulier voor open sollicitaties invullen.
De weergave met vacatures in Dynamics 365 CRM.
De standaard meegeleverde website met de toegevoegde navigatie-knoppen
voor vacatures en open sollicitaties.
Het vacature-overzicht.
Het sollicitatieformulier van een vacature.
De weergave met de sollicitaties en vacatures in Dynamics 365 CRM.
Lees ook: Voor WordPress websites is een plugin beschikbaar voor het publiceren van Dynamics 365 CRM formulieren.