Microsoft Dynamics 365 CRM-software en Power Apps bieden de mogelijkheid tot naadloze integratie met SharePoint, het toonaangevende documentbeheersysteem van Microsoft. Deze integratie maakt het mogelijk om informatie, documenten en gegevens efficiënt te delen, op te slaan en te beheren binnen een vertrouwde en gestructureerde omgeving. Door Dynamics 365 CRM en Power Apps te koppelen aan SharePoint, kunnen gebruikers profiteren van een geïntegreerde omgeving waarin ze naadloos kunnen samenwerken, documenten kunnen opslaan en delen, en tegelijkertijd de krachtige functionaliteiten van beide systemen kunnen benutten. Dit resulteert in een verbeterde productiviteit, betere toegankelijkheid van informatie en een gestroomlijnde werkstroom voor teams en organisaties.
Met de SharePoint integratie met CRM creëert u een digitaal archief
Vanuit Dynamics en Power Apps gecreëerde documenten, zoals brieven en offertes, kunt u bij de betreffende relatie in SharePoint opslaan. Deze integratie ondersteunt allerlei soorten bestanden, waaronder gescand materiaal, die met slepen en neerzetten eenvoudig toegevoegd kunnen worden.
Gebruikers
Een Dynamics of Power Apps record krijgt automatisch een link naar een documentenmap in SharePoint. Dynamics CRM gebruikers kunnen vervolgens een nieuw Word, Excel, PowerPoint of OneNote document aanmaken of een bestand uploaden. De documentlocatie kan in Sharepoint worden geopend, zodat u gebruik kan maken van alle functionaliteiten voor het samenwerken rondom een document (versiebeheer, delen, uitchecken enz.).
SharePoint gebruikers
Niet-CRM gebruikers kunnen de documenten inzien via de standaard SharePoint cliënt. De documentenmappen worden automatisch aangemaakt met de namen van de records, zodat een consistente mappenstructuur ontstaat waarin eenvoudig naar documenten genavigeerd kan worden.
Een CRM klantproces voortzetten in SharePoint
De Dynamics integratie met SharePoint kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor offerteprocessen. Een offerte vraagt vaak “input” van meerdere mensen van verschillende afdelingen en er ontstaan versies. Een nieuw offerte record in Dynamics CRM krijgt automatisch een documentenmap in SharePoint. Verkopers kunnen vervolgens documenten uploaden die betrekking hebben op de aanvraag en voor de offerte samenwerken met engineers en andere betrokkenen, die met de SharePoint interface toegang tot deze documenten hebben.
Doorzoekbaar op trefwoorden
Met deze integratie heeft u alle documenten van uw klanten overzichtelijk bij de hand en is uw archief op basis van trefwoorden doorzoekbaar gemaakt.
Bent u op zoek naar een eenvoudige CRM oplossing met een SharePoint- en Outlook integratie?
Bekijk dan ook CRM voor Office 365.
Wilt u meer informatie over Microsoft Dynamics 365 CRM of SharePoint Online en de dienstverlening van Nauta Automatisering? Neemt u dan vrijblijvend contact op. Er wordt u dan verteld wat u nodig heeft en hoe u Microsoft Dynamics 365 CRM optimaal passend in uw bedrijf kan laten werken.