De functionaliteit van Activiteitsfeeds in Microsoft Dynamics 365 CRM lijkt op die van Sociale websites zoals Twitter of “share an update” van LinkedIn. Met Activiteitsfeeds kunnen records zoals bedrijven, contactpersonen, gebruikers en verkoopkansen “gevolgd” worden. Als u een record volgt, ziet u de updates met betrekking tot het record verschijnen op uw “nieuw” pagina.
Met Activiteitsfeeds kunt u het volgende doen:
- Volg uw collega’s. Wanneer een collega een bericht plaatst of een record wijzigt, ziet u het op uw “nieuw” pagina.
- Volg records. Blijf op de hoogte van de records door ze te volgen met Activiteitsfeeds. Uw “nieuw” pagina geeft de berichten weer van de records die u volgt.
- Bekijk recent nieuws in één overzicht. Op uw persoonlijke pagina ziet u op de pagina “nieuw” alle updates van de records en collega’s die u volgt. Op uw persoonlijke pagina ziet u van records die u volgt, alle door collega’s op het recordprikbord geplaatste berichten.
Filters
Uw “nieuw” pagina bevat standaard alle berichten van alle records die u volgt. Onder het kopje U volgt kunt u recordsoorten selecteren, zodat u alleen de berichten ziet van bijvoorbeeld de verkoopkansen die u volgt.
Het is echter niet nodig om records te volgen. Met filters kunt u de berichten zien van records die voldoen aan de filter criteria. Onder het kopje Berichten over kunt u bijvoorbeeld mijn open verkoopkansen of actieve accounts selecteren.
Deze lijst met filters kunt u aanpassen (zie pijl)
In dit scherm kunt u aangeven welke filters weergegeven of verborgen moeten worden en de weergave volgorde bepalen. Uw administrator kan weergaven toevoegen en aanpassen.
U kunt een weergave standaard maken (vastpinnen) met de pin knop.
Een record volgen en een bericht posten.
In een weergave volgen of volgen ongedaan maken.
Een bericht leuk vinden of beantwoorden.
Een bericht plaatsen met een vermelding (mention). Type @ en selecteer vervolgens een record.
Deze pagina is bedoeld als lesmateriaal voor de gepersonaliseerde CRM training.