In eerder versies van Microsoft Dynamics 365 CRM software hadden formulieren een opslaan knop. In Dynamics CRM 2013 en hoger worden wijzigingen automatisch opgeslagen.
Hoe automatisch opslaan werkt
- Een nieuw record moet de eerste keer handmatig worden opgeslagen (1e plaatje).
- Nadat de record is gemaakt, wordt de knop opslaan in de opdrachtbalk niet meer weergegeven, maar ziet u een opslaan knop in de rechterbenedenhoek. Deze knop wordt zichtbaar als er onopgeslagen wijzigingen zijn (2e plaatje).
- Als u met de “Tab” toets of door een muisklik het gewijzigde veld heeft verlaten, worden de wijzigingen na 30 seconden automatisch opgeslagen of wanneer u naar een andere record gaat.
- Tijdens automatisch opslaan worden wijzigingen (van een andere gebruiker) opgehaald en weergegeven.
- Het veld dat iemand momenteel bewerkt (focus op het veld) is niet opgenomen in automatisch opslaan.
- Als iemand anders hetzelfde veld heeft bijgewerkt terwijl u het aan bewerken bent, worden die wijzigingen teruggezet en weergegeven in het formulier wanneer het formulier automatisch wordt opgeslagen.
- Wijzigingen kunnen handmatig opgeslagen worden met de opslaan knop in de rechterbenedenhoek. U kunt op deze knop klikken om de record op te slaan en gegevens in het formulier direct te vernieuwen.
De opslaan knop statussen
De record is opgeslagen.
Er zijn onopgeslagen wijzigingen.
Een verplicht veld is niet ingevuld.
Wilt u meer informatie over Microsoft Dynamics 365 CRM en de dienstverlening van Nauta Automatisering? Neemt u dan vrijblijvend contact op. Er wordt u dan verteld wat u nodig heeft en hoe u Microsoft Dynamics 365 CRM optimaal passend in uw bedrijf kan laten werken.