Een belangrijk onderdeel van Microsoft Dynamics 365 CRM software is de workflow functionaliteit. Hiermee is het mogelijk gebruikers en teams, stap voor stap, te begeleiden bij het uitvoeren van routinematige en terugkerende bedrijfsprocessen.
Vaak bestaan worklows uit een serie van opeenvolgende activiteiten die in verschillende fasen uitgevoerd moeten worden. Wanneer de activiteit(en) van een fase door de organisatie zijn voltooid, wordt de workflow verplaatst naar de volgende fase. Bij iedere faseovergang worden nieuwe activiteiten aangemaakt en toegewezen aan specifieke personen of teams. Op deze manier wordt het onderhanden werk en de voortgang van het proces inzichtelijk gemaakt. U krijgt zo bijvoorbeeld antwoord op de vraag: “in welke fase van het proces bevindt deze verkoopkans zich?”.
Met Microsoft Dynamics 365 CRM workflow software:
- kunnen organisaties hun bedrijfsprocessen consistent houden en optimaliseren;
- zijn rapportages betrouwbaarder;
- worden activiteiten automatisch toegewezen aan specifieke collega’s of teams;
- wordt de voortgang van processen bewaakt met signaleringen in Outlook;
- kan er een goed beeld verkregen worden van de doorlooptijd van het proces;
- krijgt een organisatie de mogelijkheid om de klant sneller, effectiever en klantvriendelijker te helpen.
Microsoft Dynamics 365 CRM wordt geleverd met voorbeeld workflows voor verkoop, service en marketing scenarios. Een organisatie hoeft zich niet aan te passen aan de software en kan haar eigen werkwijzen en processen invoeren. Bij veranderde bedrijfsbehoeften kunnen workflows met de meegeleverde software snel en eenvoudig gewijzigd en nieuwe aangemaakt worden.
Wilt u meer informatie over Microsoft Dynamics 365 CRM workflow software en de dienstverlening van Nauta Automatisering? Neemt u dan vrijblijvend contact op. Er wordt u dan verteld wat u nodig heeft en hoe u Microsoft Dynamics 365 CRM optimaal passend in uw bedrijf kan laten werken.