Met de automatisering van uw verkoopafdeling met verkoopkansen kunt u de hoeveelheid tijd die nodig is voor niet-verkoop activiteiten verminderen en de verkopers begeleiden bij het uitvoeren van een verkoopproces. Zo hebben verkopers meer tijd om te verkopen.
Verkoopkansen
Potentiele verkopen worden in Microsoft Dynamics 365 CRM software en CRM voor Office 365 bijgehouden met verkoopkansen. Met de lopende verkoopkansen en de gegevens van wel of niet succesvol gesloten deals, kunt u de verwachte omzet beter voorspellen en het verkoopproces optimaliseren. Inzicht in te verwachten omzet (de “verkooppijplijn”) maakt een kostenbesparende planning mogelijk. Een overschot of tekort aan goederen of middelen kost immers geld. Als u weet wat er in de verkooppijplijn zit, is het mogelijk de vraag te voorspellen, probleemgebieden te onderkennen en bij te houden welke orders afgehandeld zijn.
Met verkooppijplijn beheer kunt u:
- deals sneller sluiten door de belangrijkste informatie centraal te volgen;
- het verkoopproces stroomlijnen met automatisch aangemaakte taken (workflow);
- aangepaste aanbiedingen en prijzen centraal vastleggen;
- in Dynamics 365 CRM met prijslijsten en kortingen aanbiedingen stroomlijnen;
- een betere concurrentiepositie behalen door concurrenten nauwkeurig te volgen (Microsoft Dynamics 365 CRM);
- relaties beter identificeren en inzetten in het verkoopproces;
- voorstellen maken met ingebouwde documentbeheer mogelijkheden;
- gegenereerde omzet bijhouden;
- de verkooppijplijn eenvoudig volgen voor verbeterde financiële planning;
- de nauwkeurigheid van omzetverwachtingen verhogen;
- omzetdoelen bepalen op basis van datums fiscale periodes of andere vooraf gedefinieerde criteria (Microsoft Dynamics 365 CRM);
- verkoopquota direct volgen ten opzichte van resultaten op afzonderlijk of groepsniveau (Microsoft Dynamics 365 CRM);
- de belangrijkste trends aanwijzen voor deals die wel of niet zijn gesloten, en het verkoopproces optimaliseren.
Microsoft Dynamics 365 Sales, Power CRM en Microsoft 365
Microsoft Dynamics 365 Sales en Power CRM kunnen worden geïntegreerd met Microsoft 365 zodat u maar één keer hoeft in te loggen. Met de Outlook cliënt kunt u ontvangen e-mails bij de betreffende contactpersonen en verkoopkansen archiveren. U kunt in Outlook werken met de contactpersonen, taken en afspraken die u in Dynamics 365 Sales en Power CRM heeft aangemaakt. Documenten kunt u bij de records in SharePoint opslaan.
Wilt u een online demo of meer informatie over Microsoft Dynamics 365 CRM en de dienstverlening van Nauta Automatisering? Neemt u dan vrijblijvend contact op. Er wordt u dan verteld wat u nodig heeft en hoe u Microsoft Dynamics 365 CRM optimaal passend in uw bedrijf kan laten werken.