Een belangrijk voordeel van Dynamics 365 CRM software is de centrale database met klantgegevens, die wordt opgebouwd zodra gebruikers beginnen met het bijhouden van hun klantcontacten. Voor het analyseren van deze gegevens, kunt u in Microsoft Dynamics CRM software met geavanceerd zoeken vanuit een eenvoudige interface zelf query’s of zoekopdrachten maken en de weergave delen met andere CRM gebruikers.
In tegenstelling tot marktlijsten zijn weergaven dynamisch. Zij laten de records zien die op dat moment voldoen aan de zoekcriteria.
Voorbeeld
In onderstaand voorbeeld maak ik een overzicht met accounts in Amersfoort, waarmee in de volgende
7 dagen een afspraak is gepland. Vervolgens wordt deze weergave gedeeld.
Klik op geavanceerd zoeken en selecteer het recordtype account.
Klik op selecteren en kies een veld en een operator. Selecteer vervolgens het gerelateerde recordtype afspraken, het veld begintijd en de operator volgende 7 dagen en klik op resultaten.
Klik op de opslaan als knop.
Type een naam en eventueel een beschrijving.
Onder mijn weergaven verschijnt de opgeslagen query.
Klik in het geavanceerd zoeken formulier op de tab opgeslagen weergaven.
Selecteer de opgeslagen weergave en klik op delen.
Klik op gebruiker / team toevoegen, selecteer het team en klik op delen.
Deze pagina is bedoeld als lesmateriaal voor de gepersonaliseerde CRM training.