Met de nieuwe functie voor e-mailactiviteiten kunt u in Dynamics 365 CRM en Power Apps e-mails eenvoudig koppelen aan meerdere gerelateerde records, zoals accounts, contactpersonen, potentiële klanten en verkoopkansen. Voorheen was het niet mogelijk om een e-mail te verbinden met verschillende gerelateerde records. Met deze update kunt u e-mails nu koppelen aan diverse records, zoals bijvoorbeeld een e-mail die betrekking heeft op meerdere support-aanvragen of verkoopkansen.
Stel dat een klant een e-mail stuurt die van toepassing is op meerdere support-aanvragen; eerder kon u deze e-mail slechts aan één record koppelen. Met de nieuwe functie kunt u via de kolom ‘Verwant’ de e-mail aan meerdere records koppelen. Dit zorgt ervoor dat de e-mail wordt weergegeven in de tijdlijn van alle gekoppelde records.
Let op: Deze functie wordt momenteel alleen ondersteund voor e-mails.
De kolom ‘Verwant’ is standaard niet toegevoegd aan het e-mailformulier. Als u wilt dat gebruikers deze nieuwe kolom kunnen gebruiken, dient u deze handmatig toe te voegen aan het e-mailformulier.
Zodra u de kolom ‘Verwant’ aan het formulier hebt toegevoegd, kunnen gebruikers een e-mailrecord koppelen aan andere gerelateerde records, zoals support-aanvragen of verkoopkansen, waardoor u meer flexibiliteit en overzicht creëert in uw processen.