Microsoft brengt voor Dynamics 365 CRM software twee keer per jaar een update uit. In de aangekondigde voorjaar 2018 release zal Dynamics 365 CRM verder worden geïntegreerd met Microsoft Outlook, SharePoint, LinkedIn en Office 365. Dynamics 365 for Sales krijgt een nieuwe Unified Interface. De Unified Interface is de nieuwe Dynamics 365-webbrowserclient die zorgt voor een consistente gebruikerservaring en een optimale weergave op elk schermformaat of apparaat. Verder is voor Dynamics 365 for Sales een pakket nieuwe functies met de naam Relatie-inzichten aangekondigd.
Unified Interface
De Unified Interface is geïntroduceerd in Dynamics 365 CRM 9.0 en wordt in de voorjaar 2018 release beschikbaar gemaakt voor alle kern-recordtypen van het verkoopproces. Deze nieuwe interface volgt de principes van een responsive ontwerp, zodat de formulieren automatisch aangepast worden aan elk schermformaat. Met de Unified Interface kunt op uw smartphone op bijna dezelfde manier met de CRM gegevens werken als op uw desktop PC of tablet. Een app downloaden, installeren en leren gebruiken is niet meer nodig.
Enkele kenmerken van de Unified Interface
- De kolommen van een formulier worden op een mobiel apparaat onder elkaar geplaatst.
- Met een klik op een fase van een bedrijfsprocesstroom kunt u de details bekijken.
- Tabbladen voor de gerelateerde records en SharePoint documenten.
- Op uw mobiele apparaten kunt u met de nieuwe interface werken in de webbrowser of vanuit de mobile App.
- De Dynamics 365 App voor Outlook werkt ook met de Unified Interface.
- HTML opmaakmogelijkheden voor e-mails en e-mail sjablonen.
- Activiteiten en notities worden op één tijdlijn weergegeven in plaats van op verschillende tabbladen.
Relatie-inzichten
Relatie-inzichten bestaat uit de onderdelen Relatieassistent, Automatisch vastleggen en Contact per e-mail. In drie blogs leg ik uit wat de mogelijkheden zijn en hoe het werkt.
De onderdelen
- De Relatieassistent genereert actiekaarten. Deze kaarten houden u op de hoogte van bijvoorbeeld geopende e-mails en aankomende einddatums van verkoopkansen en activiteiten.
- Met Automatisch vastleggen worden e-mails in uw inbox, die relevant zijn voor een record, in het Dynamics 365 CRM systeem weergegeven.
- Met E-mail bijhouden kunt u zien wanneer uw bericht en de bijlage zijn geopend.