De door Microsoft aangekondigde functie automatisch vastleggen maakt het gemakkelijker om e-mails in uw Exchange Online inbox bij te houden in Dynamics 365 CRM Online.
E-mails in uw inbox die relevant zijn voor een record, worden in Microsoft Dynamics 365 CRM Online weergegeven tussen de bijgehouden e-mails en andere activiteiten. De berichten zijn alleen zichtbaar voor u. Een e-mail kan met één klik gedeeld worden met uw collega’s in Dynamics 365 CRM.
Waar en bij welke records worden de e-mails zichtbaar?
- Automatisch vastgelegde berichten worden weergeven in de kolom activiteiten van een contactpersoon, verkoopkans, potentiële klant, aanvraag en nieuwe recordsoorten.
- E-mails in uw inbox worden zichtbaar bij een record, als het e-mail adres van een gekoppelde contactpersoon in de e-mail velden Aan, CC of Van voorkomt. Als u bijvoorbeeld een verkoopkans opent, dan ziet u de berichten in uw inbox die u heeft ontvangen van of verzonden naar de primaire contactpersoon of een belanghebbende.
- Deze e-mails hebben de status Niet bijgehouden. Alleen u kunt deze e-mail zien. Met een klik op bijhouden worden ze geconverteerd naar een in CRM bijgehouden e-mail en naar de database gekopieerd.
- Automatisch vastgelegde e-mails ziet u ook bij de contactpersoon.
Deze functie is standaard ingeschakeld en kunt u in uw persoonlijke opties uitschakelen.