Met de Dynamics 365 CRM-app voor Outlook kunt u vanuit Outlook voor de desktop, Outlook op het web en de mobiele Outlook-app altijd en overal toegang krijgen tot informatie over contactpersonen en potentiële klanten binnen Microsoft Dynamics 365 CRM. U kunt ook moeiteloos nieuwe records aanmaken in Dynamics 365 CRM. Geen gedoe met software-installaties; de invoegtoepassing kan eenvoudig via de beheerinstellingen van Dynamics 365 en Power Apps worden toegewezen aan gebruikers.
De Dynamics 365 CRM App for Outlook is beschikbaar voor zowel Dynamics 365 CRM als Modelgestuurde Power Apps.
De combinatie van deze app met de webcliënt voor Dynamics 365 CRM wordt momenteel door Microsoft aangeraden als dé manier om met Dynamics 365 CRM in Outlook te werken.
Met de Outlook CRM app kunt u:
- Dynamics 365 CRM informatie bekijken vanuit een e-mail, vergadering of afspraak.
- Records zoals verkoopkansen, contactpersonen en accounts aanmaken.
- Zoeken in Dynamics 365 CRM en CRM voor Microsoft 365.
- E-mails, vergaderingen en afspraken opslaan in Dynamics 365 CRM bij een bijbehorend record.
- Taken, telefoongesprekken of afspraken aanmaken in Dynamics 365 CRM.
- Contactpersonen uit een e-mail toevoegen aan Dynamics 365 CRM.
- Uw Outlook contactpersonen opslaan in Dynamics 365 CRM en koppelen aan een account.
- Gebruikmaken van e-mail sjablonen voor veelvoorkomende e-mails die u verstuurt.
Outlook voor Apple Mac
Ontvangen e-mails kunnen in Outlook voor Apple Mac worden opgeslagen in Dynamics 365 CRM Online. De Dynamics 365 CRM App for Outlook met Outlook op het Web kan worden uitgevoerd in Apple Safari op een Apple Mac en op een iPhone.
De ondersteunde functies zijn afhankelijk van uw Outlook versie. In deze tabel kunt u per cliënt bekijken welke functies worden ondersteund.
Hoe het opslaan van e-mails werkt in de Outlook CRM app
Selecteer in Outlook, Outlook op het Web of de Outlook Mobile App een e-mail en klik op Dynamics 365.
Wanneer de afzender al in Dynamics 365 CRM software bestaat, wordt relevante informatie over deze contactpersoon weergegeven. U ziet de naam van de persoon (contactpersoon of potentiële klant), de volgende of laatste activiteit en eventuele aanvragen en verkoopkansen. Klik op de naam van de persoon om de Dynamics 365 CRM record te openen of op het telefoonnummer om direct te bellen. Klik op “bijhouden” om een kopie van de email in Dynamics 365 CRM op te slaan.
Vervolgens kunt u met een klik op Deze e-mail bijhouden betreffende… het e-mail bericht handmatig koppelen aan een bestaand record in CRM, bijvoorbeeld een account, order of verkoopkans of een nieuw record aanmaken. Type in het opzoekveld een trefwoord, klik op Opzoeken en selecteer de record. Klik op U kunt deze e-mail wel bijhouden als u geen record Betreft instelt als u het bericht alleen wilt koppelen aan de contactpersoon. Klik op om een nieuw record aan te maken.
Een email versturen en opslaan in Dynamics 365 CRM
In het formulier van een nieuwe e-mail klikt u op het Dynamics 365 logo en vervolgens op Bijhouden.