Met Office 365-groepen kunnen CRM-gebruikers samenwerken met niet-CRM gebruikers. De leden van een Office 365-groep beschikken over een gedeelde werkruimte voor e-mail, groepsgesprekken, bestanden, notities en afspraken voor het samenwerken aan een project.
Microsoft Dynamics 365 CRM Online is vergaand geïntegreerd met Office 365. Voor het verbeteren van de samenwerking rondom bijvoorbeeld verkoopkansen, kan de integratie met Office 365-groepen ingeschakeld worden. Een verkoopkans krijgt dan automatisch of handmatig een nieuwe Office 365-groep. De Office 365-groep wordt aangemaakt met de naam van de verkoopkans of krijgt tijdens het handmatig aanmaken een aangepaste naam. Het is ook mogelijke om de verkoopkans te koppelen aan een bestaand groep. Leden van het verantwoordelijke verkoopteam in het Dynamics 365 CRM systeem worden automatisch toegevoegd als lid van de Office 365-groep.
Offerteprocessen
De Dynamics 365 CRM Online integratie met Office 365-groepen kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor offerteprocessen. Een offerte vraagt vaak “input” van meerdere mensen van verschillende afdelingen. Een nieuw offerte record in Dynamics 365 CRM Online krijgt een Office 365-groep. Verkopers kunnen vervolgens documenten uploaden die betrekking hebben op de aanvraag en voor de offerte samenwerken met engineers en andere betrokkenen. Niet-CRM gebruikers hebben toegang tot de Office 365-groepen via de Office 365 webcliënt.