Bedrijfsprocessen definiëren en consistent te houden met bedrijfsprocesstromen, zijn belangrijke redenen voor organisaties om Microsoft Dynamics 365 CRM software te gebruiken.
Met bedrijfsprocesstromen in Microsoft Dynamics 365 CRM worden gebruikers en teams op een duidelijke en visuele manier, stap voor stap, begeleid bij het uitvoeren van routinematige en terugkerende bedrijfsprocessen voor de verkoop en service. Met bedrijfsprocesstromen zijn nieuwe medewerkers sneller ingewerkt, rapportages betrouwbaarder en klanten kunnen sneller, effectiever en klantvriendelijker geholpen worden.
Voorbeeld
Bovenaan het formulier van bijvoorbeeld een verkoopkans, zijn de fasen van het actieve verkoopproces zichtbaar. Per fase wordt weergegeven welke gegevens ingevoerd en/of welke activiteiten voltooid moeten worden om naar de volgende fase te kunnen gaan. U ziet in één oogopslag de voortgang van het verkoopproces.
Eenvoudig aangemaakt en gewijzigd
Microsoft Dynamics 365 CRM wordt geleverd met voorbeeld bedrijfsprocesstromen voor verkoop, service en marketing scenario’s en kunnen met de meegeleverde software snel en eenvoudig aangemaakt en gewijzigd worden. Een organisatie hoeft zich niet aan te passen aan de software en kan haar eigen werkwijzen en processen invoeren.
De belangrijkste kenmerken:
- Een bedrijfsprocesstroom kan uit één of meerdere recordsoorten bestaan. Bijvoorbeeld een proces dat begint met een verkoopkans en vervolgens verdergaat met een order.
- Meerdere processen per recordsoort inclusief nieuwe recordsoorten.
- Er kan tussen processen gewisseld worden.
- Bedrijfsprocesstromen kunnen worden toegewezen aan beveiligingsrollen.
- Ook beschikbaar voor Microsoft Dynamics CRM software voor tablets.