In Microsoft Dynamics 365 CRM software kunnen gebruikers op een eenvoudige en flexibele manier records koppelen met verbindingen. Met verbindingen kunt u uw relatienetwerk in kaart brengen en krijgt u antwoorden op vragen zoals: Wat is de relatie van een contactpersoon met een klant? Of: Wat was de rol van een contactpersoon bij het binnenhalen van een verkoopkans?
Verbindingsrol
Wanneer een verbinding wordt gemaakt, kan een verbindingsrol worden toegevoegd. Een verbindingsrol beschrijft hoe de records aan elkaar gerelateerd zijn. Als een contactpersoon bijvoorbeeld voor verschillende accounts heeft gewerkt, kunnen verbindingen worden gebruikt voor het koppelen van die contactpersoon met de vorige werkgevers. Bij het maken van de verbinding krijgt de contactpersoon de verbindingsrol voormalig werknemer en het account automatisch de rol voormalig werkgever. Met een begin- en einddatum kan nog de periode worden opgegeven.
Microsoft Dynamics 365 CRM wordt geleverd met verschillende rollen en de systeembeheerder kan nieuwe roltypen toevoegen. Als een verbinding niet meer nodig is, kunt u deze deactiveren of verwijderen.